VitalBlog

In de VitalBlog geven wij regelmatig onze gedachten en observaties weer over de huidige ontwikkelingen in de zorgsector. U wordt uitgenodigd om deze blog te volgen en uw reacties te delen.

The week after

Arjan Karens schreef dit op maandag 18 december 2017

Precies een week geleden werd de overname van VitalHealth door Philips bekend gemaakt. Het nieuws zorgde direct voor veel positieve reacties. Uiteraard waren er ook vragen. Waarom deze overname? Wat zit erachter? Wat gaat er veranderen? Terechte vragen, want dat we in combinatie met Philips veel impact kunnen hebben in de zorgmarkt is zonneklaar.

Interne kick-off

De vrijdagmorgen begon met een bijeenkomst met het VitalHealth-team en een aantal enthousiaste nieuwe collega’s van Philips. De reacties waren positief. Natuurlijk vragen collega’s zich direct af wat dit betekent voor hun baan. En wat de invloed is voor klanten? Wat gaan patiënten er van merken? Toch zijn we vooral trots. Trots omdat we samen met onze klanten in de achterliggende jaren keihard hebben gewerkt en een stevige positie hebben opgebouwd. Soms tegen de stroom in, bijvoorbeeld omdat er geen standaarden waren of omdat het ook voor zorgprofessionals soms moeilijk is om te veranderen. Maar steevast hielden we vast aan onze missie: een bijdrage leveren aan de gezondheid van miljoenen mensen. En daar gaan we mee door! Dat signaal zorgt voor veel vertrouwen bij de vele ‘VitalHelden’ die zich verbonden voelen met onze missie.

Positieve reacties

Na de bijeenkomst met alle collega’s zijn onze klanten geïnformeerd. Ook dat maakte veel reacties los. Erg veel positieve reacties op de stap die gezet is en de impact die het heeft. Veel klanten hebben we telefonisch gesproken. Erg leuk! Een veel gehoorde wens is dat we als VitalHealth vooral moeten doorgaan op de ingeslagen weg. Dat we moeten gaan versnellen om de broodnodige vervolgstappen en investeringen te doen om zorggebruikers vanuit hun zorgnetwerk te ondersteunen. 

Zorgen rond data

Er werden ook zorgen geuit over de samenwerking. Is er een jacht begonnen op data? Moeten we ons zorgen gaan maken over de privacy van onze patiënten? Daar kunnen we heel kort over zijn: de data waren niet van VitalHealth, en ze zijn nu ook niet van Philips. Philips had veel goede redenen om VitalHealth over te nemen, maar met toegang tot data had het niets te maken. Ons uitgangspunt is en blijft dat de data uiteindelijke van patiënten zijn! Alleen met hun expliciete en specifieke toestemming kunnen die data worden ingezet om waardegedreven zorgnetwerken te ondersteunen. Juist vanuit het perspectief van de zelfbewuste zorggebruiker, want die komt eraan en zal door deze samenwerking een nog snellere vlucht krijgen.

Gezamenlijke missie

VitalHealth en Philips: twee Nederlandse bedrijven, twee missies. Twee missies die sterke overeenkomsten hebben. Nu een gezamenlijk doel: wereldwijd een bijdrage blijven leveren aan de zorg van velen!

Meer weten over onze oplossingen?

Direct demo aanvragen
Vitalhealth Software

Software for Collaborative Health Management